fredag 20 februari 2009

Att återanvända favoritmönster

Tapeten på fondväggen i vardagsrummet har ett riktigt trevligt mönster. Jag har nu haft det mönstret i ögonvrån varje gång jag sitter och tittar på tv och har ännu inte tröttnat på det. Då föddes idéen att använda mönstret på fler ställen.

Efter en vecka med influensan finns inga krafter att göra något stort men samtidigt kliar det i fingrarna efter att få göra något annat än att ligga still.

Jag tog en bit överbliven tapet och klippte ut en del av mönstret. Jag anpassade det lite så att det skulle passa föremålet för min förvandling. I vardagsrumsfönstret stod tidigare en frostad lampa, Ikeas Grönö den större varianten, och såg lite vilsekommen ut.



Jag kopierade över mönstret till en bit frostad självhäftande plast och klippte noga ut. Sedan fäste jag plasten på min lampa och voilá - nu hör lampan verkligen hemma i vardagsrummet.


/Agnes

4 kommentarer:

Anonym sa...

"kopierade över mönstret till en bit frostad självhäftande plast"

Hur gjorde du det?

Magnus & Agnes sa...

Jag klippte först ut mönstret i tapeten, sen la den urklippta tapetbiten på plastens avigsida och ritade av, klippte sedan ut plasten. Tänk på att om du ska ha ett specifikt mönster att det blir spegelvänt när man gör på det här sättet.

/Agnes

Anonym sa...

Coolt.

Marie sa...

Smart idé!! =)