måndag 3 november 2008

Ånej, inte åbäket igen!

Eftersom hantverkarna inte tyckte att min flytspackling dög till att lägga klinkers på, måste vi tömma köket helt innan de kan flytspackla på nytt. Och det innebär givetvis att side-by-siden måste ut. Denna gång är vi inte fyra till antalet som kan bära, utan bara två, så vi får komma på något annat sätt.

Jag tillverkade en spånskiva med fyra hjul i lagom storlek som jag tänkte vi skulle kunna köra den på, eftersom de hjul som finns bara går framåt eller bakåt. Men trots förstärkning undertill höll inte skivan för särskilt mycket. Jag ställde mig på den, och det knakade oroväckande. Att ställa något som var 40-50 kg tyngre än mig kändes inte särskilt smart.

Så det blev till att släpa/dra/knuffa den fram till hallen. Men sen var det stopp. Dels är dörröppningen för liten, så vi måste montera loss dörrarna på side-by-siden. Genom att rulla upp den på två överblivna bitar av laminatgolvet från arbetsrummet och sedan dra dessa ut i hallen lyckades vi förflytta hela åbäket i sidled. Det gick över förväntan faktiskt. Sedan var det bara att rulla den på plats i hallen, mittemot hallskåpet. Jättegott om plats (eller inte)! Men det blir inte så många dagar den behöver stå där - flytspackling, plattläggning, fogning och sen kan vi köra tillbaka skåpet. Jippie...

/Magnus

Inga kommentarer: