tisdag 4 november 2008

Så ska en flytspackling se ut


Så har då plattsättaren (eller plattsättarna, de var faktiskt två stycken) varit en första vända i köket och flytspacklat om hela golvet. Det var nödvändigt för att få en jämn yta att lägga plattorna på. Vårt misslyckande berodde inte bara på att plattorna var stora, utan även på att underlaget var för ojämnt. Nu har jag lärt mig den läxan, och kommer sannolikt inte ge mig på flytspackling igen, iallafall inte så här stora ytor. Det är bara att inse att vissa saker behöver man rejält med erfarenhet av innan det blir bra. Och jag har varken tiden eller pengarna att öva mig på flytspackling...

Snart, väldigt snart, ligger här vackra klinkersplattor och vi har ett golv i köket! Joppie!

/Magnus

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhhh vad härligt för er att det börjar ljusna vad gäller köket och allt som hör till. Glad! :-)

Kram Helena