fredag 12 september 2008

Inte mitt stoltaste ögonblick

Efter elektrikerns framfart krävdes det lite reparationsgips på några väggar i köket. Ingen konst att sätta upp tyckte jag efter att ha byggt ut en vägg. Men när första gipsskivan sattes upp visade det sig att takhöjden var lite lite för låg, så skivan sprack på vissa ställen längst upp (skivan till höger i bild).


Så när jag skulle sätta upp nästa skiva skar jag först bort en halv centimeter. Skulle naturligtvis kontrollmätt det där, för takhöjden varierar ganska påtagligt utmed väggen, så på mittskivan fattades det istället en centimeter!

När sista skivan skulle sättas upp mätte jag både höjd och bredd, och skar till så noga jag kunde. Men ändå blev det inte helt lyckat, eftersom vänstra väggen (syns inte i bild) var ojämn och jag fick skära extra mycket på mitten av sista skivan.

Arbetet underlättades inte heller av att jag var tvungen att i förväg göra hål för eluttagen, och på sista skivan räknade jag åt fel håll så hålet hamnade 2 cm åt fel håll.

Återigen ett moment som jag i förväg tyckte att "det ska väl inte vara så märkvärdigt", och som sen visade sig vara mycket mer tidskrävande och knepigt.

/Magnus

Inga kommentarer: