lördag 16 augusti 2008

Ingen fontän i badrummet, tack!


Det gäller att vara försiktig när man bilar, annars kan det gå illa! Plötsligt när jag står och bilar fram rören till handfatet, börjar det spruta vatten på mig. Jag släpper allt jag har för händerna (hade dock sinnesnärvaro att stänga av bilningsmaskinen först) och rusar ned till källaren för att stänga av vattnet.

När jag kommer upp till badrummet igen har jag en liten pöl i golvet att ta hand om. Tur i oturen så skulle det skadade röret plockas bort, men det känns ändå irriterande att jag inte hade bättre koll på hur rören låg.

Och det här var inte den enda rörskadan jag åstadkom under bilandet. Ett par rör till fick sig en törn, men då var vattnet redan avstängt, så några fler fontäner blev det inte.

/Magnus

Inga kommentarer: