onsdag 13 augusti 2008

Min stackars fot!

När man ger sig i kast med ett större renoveringsprojekt gäller det inte bara att ha rätt utrustning, man bör vara klädd för uppgiften också. Gamla kläder du inte är rädd om längre kan fungera, men jag kände att jag behövde både ett par riktiga snickarbyxor med gott om fickor, och ett par rejäla skor. Skor som tål att man trampar på en eller annan spik, och att man kan tappa en hammare utan att få blåa tår.

Sådana skor har jag gått omkring i den senaste veckan, och nu känns det. För en kontorsråtta som mig märks det tydligt i fötter och ben att jag går betydligt mer nu än vanligt. Och skorna är inte särskilt snälla mot fötterna - metallskydden gör dem inte direkt bekväma och medgörliga, så nu har jag så klart fått skoskav. Det får helt enkelt bli mina gamla gympaskor de närmaste dagarna, tills fötterna återhämtat sig. Hoppas jag inte trampar på något vasst tills dess...

/Magnus

Inga kommentarer: