tisdag 19 augusti 2008

Tittut, någon där?

Har man inte bilat förr, är det svårt att veta när man ska sluta. Här höll jag visst på lite för länge, och vips var jag nere i matkällaren... Övre bilden visar hålet från badrummet, och den undre hur taket i matkällaren ser ut på motsvarande ställe.

Lyckades med konststycket på ytterligare två ställen. Till mitt försvar ska sägas att avloppsrören sitter v ä l d i g t långt ned i golvet - det är inte mycket kvar till källartaket. Men jag undrar egentligen hur mycket av ett betonggolv man kan bila bort innan det blir farligt att gå på. Just nu är det inte mycket kvar av golvet i badrummet eftersom alla rör och avlopp är frilagda. Ändå håller det. Kan ju bero på att det är över 30 cm tjockt i och för sig, men det känns ändå lite osäkert om jag skulle behöva bila mer.

/Magnus

Inga kommentarer: